Verzenden & retourneren

Verzenden
Voor het verzenden van onderdelen en accessoires brengen wij u de verzendkosten van € 6,95 in
rekening. Deze kosten worden automatisch verrekend wanneer u een verzendmethode kiest en
worden zichtbaar aan het einde van de bestelling. Afhalen in onze winkel is uiteraard gratis.

Verzendkosten fietsen
Voor het verzenden van uw bestelling brengen wij u € 29,95 verzendkosten in rekening. Deze kosten
worden automatisch verrekend wanneer u een verzendmethode kiest en worden zichtbaar aan het
einde van de bestelling. Afhalen in onze winkel is uiteraard gratis, binnen en straal van 40 kilometer
rondom onze winkel bezorgen wij u de fiets gratis aan huis.

Hoe wilt u uw fiets hebben?
Wilt u uw nieuwe fiets gemonteerd meenemen? Dat is mogelijk, u betaalt hier slechts € 14,95 voor.
Dit is inclusief een servicebeurt.
Het monteren van de fiets kan alleen bij afhalen in onze winkel. Een fiets gemonteerd verzenden is
helaas niet mogelijk, dit door de kans op transportschade.

Hoe krijgt u uw fiets geleverd?
Uw nieuwe fiets wordt netjes in doos geleverd. Een fiets is doorgaans voor 85% gemonteerd. U hoeft
in de meeste gevallen alleen de trappers, het zadel en het stuur te monteren en af te stellen.
Uiteraard zijn de medewerkers van Koos van de Put Tweewielers altijd bereid u te assisteren bij het
afmonteren van uw nieuwe fiets. Woont u binnen een straal van 40 kilometer rondom onze winkel?
Dan kunt u de fiets gratis afgemonteerd en al aan huis bezorgd krijgen. Neem hiervoor contact op met
onze winkel via 038 – 375 94 64 of via info@koosvandeput.nl.

Retourneren of annuleren

Wanneer mag iets retour?
Wij accepteren retourzendingen conform de wet 'Kopen of afstand'. Dit betekent dat na de
zichttermijn van 14 dagen de koop definitief is gesloten. Je besluit dus pas om definitief te kopen als
je voor 100% tevreden bent. Als je gedurende de zichttermijn van 14 dagen om welke reden dan ook
het artikel toch niet wilt nemen, dan is het mogelijk om volgens de onderstaande instructies en
voorwaarden het artikel aan ons te retourneren.
NB. Genoemde zichttermijn is geen gebruikstermijn.

Voorwaarden voor retourneren
Voor geleverde producten geldt: slechts ongebruikte goederen, compleet in originele staat en voor
zoverre mogelijk onbeschadigde verpakking, aan ons geretourneerd, zullen in aanmerking komen
voor volledige restitutie.

Accu's, sale artikelen en speciaal voor jou bestelde of gemaakte producten zijn uitgesloten van
retourrecht.

De verantwoordelijkheid en de kosten van het retour zenden komen voor jouw rekening, tenzij (in
geval van gebreken) anders overeengekomen. Ongefrankeerde stukken worden evenals goederen
zonder afzender door ons geweigerd.

Kan ik mijn bestelling aan de chauffeur geven of omruilen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Hoelang duurt de verwerking van mijn retourzending?
Dit duurt vaak enkele werkdagen. Wanneer je een product retour stuurt wordt je geld
(aankoopbedrag) zo snel mogelijk teruggestort of ontvang je een nieuw product, afhankelijk van de
afspraak die je met ons maakt. Om je retour zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat je
de retour procedure volgt.

''De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten
door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen
14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer
aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft
ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk
tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de
consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is
kosteloos voor de consument.''

Retourprocedure en adres
Voorzie het artikel van de factuur-pakbon of kopie bestelling mail en zorg dat het artikel volledig (incl.
alle bijgeleverde accessoires, e.d.) en in ongebruikte en onbeschadigde staat naar ons wordt
toegezonden.

Wij verzoeken je om je gegevens stevig aan het pakket of de fiets te bevestigen. Zonder complete
gegevens kan je retour niet verwerkt worden! Vermeld ook je IBAN (bank)rekeningnummer. Het
aankoopbedrag zal per omgaande teruggestort worden op je rekening.
Retourzendingen kunnen verstuurd worden naar:
Koos van de Put Tweewielers
Meidoornplein 87
8091JZ Wezep

Je retour kan je ook afgeven bij onze winkel in Wezep (zelfde adres). Zo voorkom je onnodige
verzendkosten.

Fietsen retourneren
Bij een fiets ligt de retourprocedure iets gecompliceerder. Mail of bel in dit geval met Koos van de Put
Tweewielers om een en ander in goede banen te leiden.

Annuleringen van bestellingen
Wij streven er naar je bestelling direct te verwerken. Indien aankopen geannuleerd worden vóór
verzending, dan worden eventueel gemaakte kosten aan je doorberekend, zoals o.a. rij- en
vervoersklaar maken van een fiets, reserveringskosten, speciale bestellingen, etc.
Indien aankopen geannuleerd worden tijdens de verzendprocedure kunnen wij deze uitsluitend als
retour behandelen. Je dient er rekening mee te houden dat een groot deel van de bestellingen geheel
automatisch wordt verwerkt. Dit betekend dat je goedgekeurde bestelling (na ontvangst betaling)
veelal binnen enkele minuten al in het distributieproces zit. Deze bestelling kan dan niet meer
worden tegengehouden. Je kan deze volgens de normale procedure retour sturen.

Modelformulier voor herroeping
Vul het modelformulier voor herroeping alleen in wanneer je de overeenkomst wilt herroepen. Het
formulier download je hier. Vul het formulier compleet in met hetgeen wat op jouw situatie van
toepassing is. Zend daarna het ingevulde formulier en product retour aan:
Koos van de Put Tweewielers
Meidoornplein 87
8091JZ Wezep
info@koosvandeput.nl